About us

 

Metrel S.p.A.- Cornate d'Adda (MB), Italy

METREL was founded in 1975 by a group of engineers with over ten years experience in the development of electronic measurement equipment to be used on industrial production environment.

With over 25 years of activity, METREL has gained the experience and know-how to solve almost all measurement problems present in high series production lines of precision mechanical parts.

All solutions and products are proprietary and have been developed in its design department, where all techniques relevant in its field are available. Design of electronic hardware, analogue and digital, development of firmware and software, are all performed in its premises.

The staff of the company is formed by highly qualified engineers. All critical operations are performed internally, in the mechanical workshop equipped with high precision machine tools and in the electronic production department and test operations equipped with the most advanced instrumentation. Standard production is made by sub-suppliers selected after many years of co-operation.

The know-how and expertise acquired in all techniques involved, makes it possible to solve the problems of our customers applying the most appropriate mix of mechanical, electronic and software solutions, offering the best performance/cost compromise.


METREL nasce nel 1975 da un gruppo di ingegneri con più di dieci anni di esperienza nella progettazione e costruzione di apparecchiature elettroniche di misura per l'uso in ambiente industriale.

Grazie allo sforzo costante nella ricerca e sviluppo e all’esperienza ottenuta in oltre venticinque anni di attività, METREL possiede il know-how per risolvere la maggior parte dei problemi di misura legati alla produzione di grande serie di particolari meccanici di precisione.

La società possiede il “know-how” interno necessario per la progettazione dei suoi prodotti. In particolare dispone di un ufficio tecnico per la progettazione meccanica, di un laboratorio elettronico per la progettazione di apparecchiature con tecniche analogiche e digitali a microprocessore, e di un ben attrezzato centro di sviluppo per la realizzazione di software sia di base che applicativo.

L’organico della società è composto prevalentemente da personale tecnico altamente qualificato. Tutte le operazioni critiche sono realizzate presso lo stabilimento di Cornate d’Adda, nel reparto di produzione meccanica, dotato di macchine utensili ad alta precisione e nel reparto di produzione elettronica e di collaudo, attrezzato con la strumentazione all’avanguardia. La produzione standard è realizzata esternamente da sub-fornitori fidati e selezionati dopo anni di collaborazione.

La capacità di affrontare le problematiche della clientela con un approccio multidisciplinare, con la stretta collaborazione tra progettisti meccanici, elettronici e sviluppatori software, consentono l’offerta di soluzioni ottimizzate consentendo di offrire il miglior rapporto prezzo/prestazioni.

 



Contact us for more info
Tell a friend